Social Icons

Pages

Thursday 26 May 2011

laman ;kantin sekolah

sewaktu rehat sesi pagi

budak satu : em nak mkn pe ni .. ak nak mkn ap ni . .

aku            : ye dik .. nak beli ap ?

budak satu : nak mkn ap ni .. lapa ny ..(tak memperdulikan ak)

aku            : nak ap dik ?

budak satu : ap ad ni  ..(terus mencari makanan yg diinginkan tanpa menghiraukan ak)

aku            :(tersenyum sinis)

budak satu :nasi lemak singgit!(sambil melontar wang kertas singgit dalam keadaan ter jengket2)

aku            :  ..


semasa waktu pulang pukul 1.30 , budak tadi bersama mak nya yg juga cikgu disekolah itu

budak satu : abg .. bagi mi sup bungkus satu ..

aku            : jap ..(sambil menyiapkan nasi lemak untuk rehat sesi petang)

budak satu : ok bang ..

aku            : (tersenyum menyampah pada budak tersebut)

2minit berlalu ..

aku            : ok .. 2.50rm

budak satu : nah duit ny bang .. (meletakkan duit pada tapak tangan aku)

aku            : ni baki .. mekasih ..

budak satu : ok bang ..bye ..

aku            : ..




p/s : Berbudi bahasa bukan hanya dihadapan org yang MEMBAHASAKAN kita sejak dari kecil

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

tinggalkan isi hati di sini