Social Icons

Pages

Follow by Email

Wednesday, 30 November 2011

Hujan

Seperti yang dikatakan,langit tidak selalu cerah,jadi sediakan payung sebelum hujan,tapi mengapa jika hujan emas dinegeri orang,hujan batu dinegeri sendiri lebih baik dinegeri sendiri .

Baru aku faham .hujan batu mengajar kita erti kesakitan,kesusahan.yang membolehkan kita mendekatkan diri dengan yang satu.Tidak seperti hujan emas.memberikan kesenangan, membawa kepada kelalaian,ke arah kemaksiatan ..

p/s Amik batu sebijik,ang gi ketuk pale ang. .sakit ke tak.ang cakap je dalam hati..

Sunday, 24 July 2011

=D

semut ,
memenuhi seluruh meja ku ,
tidak aku pedulikan ,
kerana itu tidak menganggu hidup ak ,
tapi ,
disebabkan tidak mengendahkannya ,
barang-barang aku menjadi mangsa ,
walau semuanya peralatan itu tidak berperasaan ,
tetapi mungkin keselesaan mereka terganggu ,
buku digigit ,
pensel dicubit ,
mengapa ini terjadi ,
disebabkan aku  ..

Friday, 22 July 2011

=l

Semalam , 22.7 ,  biasa lah ..tiap2 tahun benda yang sama .. " SAMAT RI JADI KAWAN! "
sume msg yg masuk ak tak harapkan sangat sebenarny .. tapi dengan cyes ny ak taip ak tunggu msj dari seseorang ..
Pagi2 msg tu dah masuk .. =)
Tapi masa yang sama , kua lak kenyataan dari msj tu yg wat ak rasa hari cam hari sial ak ..=) Takyah la taw apa ayat ny ..
thaha keseluruhan , terima kasih kawan2 ..


p/s : ingin ku pukul pacar mu ..

Monday, 30 May 2011

=)

duit ada .. tapi PTPTN ..
ayah kata .. abg,pandai2 la uruskan ..

Semalam pegi kedai yamaha ,''adik ..cari something new ya?''
thahah .."tak laa .. tngok2 saja .."
rm850 .. lumayan! kira murah la ..

kalau nak beli,beli la ..TAPI benda ni "bukan penting sangat pun" . .untuk sem ni la . .

der!Tunggu aku lagi 2sem k!!thahahahaahh

Friday, 27 May 2011

Sedar lah

hari jumaat ..
seperti biasa , jam 140 ak keluar ke masjid ..
setelah selesai mendengar khutbah , solat dilaksanakan ..
tapi ak masih berada di saf belakang ..
bukan kerana datang lambat ke masjid .. 
tapi saf hadapan dipenuhi dengan kanak2 yg dibawa oleh bapa mereka semata untuk melatih mereka agar rajin ke solat jumaat ..
semasa rakaat kedua ..anak2 yang berada di saf hadapan mula membuat bising ..
walau membingitkan telinga , ak masih kusyuk dalam ibadah ku  ..
setelah memberi salam .. tangan ditadah doa di baca ..
Selesai semuanya  ..Khalimah Allah Maha Besar di laungkan , semua melaungkannya serentak , 3x ..
 begitulah teguhnya iman kita pada Tuhan Yang Maha Satu ..


p/s : iman bukan hanya keluar dari mulut ..

Thursday, 26 May 2011

laman ;kantin sekolah

sewaktu rehat sesi pagi

budak satu : em nak mkn pe ni .. ak nak mkn ap ni . .

aku            : ye dik .. nak beli ap ?

budak satu : nak mkn ap ni .. lapa ny ..(tak memperdulikan ak)

aku            : nak ap dik ?

budak satu : ap ad ni  ..(terus mencari makanan yg diinginkan tanpa menghiraukan ak)

aku            :(tersenyum sinis)

budak satu :nasi lemak singgit!(sambil melontar wang kertas singgit dalam keadaan ter jengket2)

aku            :  ..


semasa waktu pulang pukul 1.30 , budak tadi bersama mak nya yg juga cikgu disekolah itu

budak satu : abg .. bagi mi sup bungkus satu ..

aku            : jap ..(sambil menyiapkan nasi lemak untuk rehat sesi petang)

budak satu : ok bang ..

aku            : (tersenyum menyampah pada budak tersebut)

2minit berlalu ..

aku            : ok .. 2.50rm

budak satu : nah duit ny bang .. (meletakkan duit pada tapak tangan aku)

aku            : ni baki .. mekasih ..

budak satu : ok bang ..bye ..

aku            : ..




p/s : Berbudi bahasa bukan hanya dihadapan org yang MEMBAHASAKAN kita sejak dari kecil
 

Sample text

Sample Text

tinggalkan isi hati di sini